Sepang gyönyörű pályáján zajlott le az év második nagydíja, a maláj nagyíj ami helyi idő szerint 16
orakkor kezdődőtt. A szombati időmérő edzések első felét illetve a Q1-et és a
Q2-öt gondmentesen, símán K. Räikkönen vezette aki nagyon precízen vezetett. A
kvalifikációk utolsó felében ( Q3-ban)
viszont nagyon megváltoztak az erőviszonyok, merthogy a két McLaren pilóta
feljött az első két helyre míg a német hétszeres világbajnok M. Schumacher a
harmadik lejobb időtt futotta meg. A
negyedik pozícióra viszont az ausztrál pilóta
M. Webber kerűlt fel így K. Räikkönen csak a rajtrács ötödik
helyezetéről kezdhette a vasárnapi versenyt. A világbajnoki címet őrző S.
Vettel a harmadik vonalban csak hatodik helyet foglalhatta el.
A rajt megkezdése elött 10 percel elkezdett
esni az eső igy a pilóták kényszerítve voltak az eső abroncsokra váltani. A verseny megkezdése után nagyon
hamar, még a harmadik körben R. Grosjean kíesik. Az extrém esőzés miatt a 7. körben
bejön a Safety Car és két körrel késöbb (9.-ben) a FIA stábbja úgy dönt, hogy biztonsági
okok miatt piros zászlóval megszakítja a futamot. Majdnem
60 perc szünet útán rajtolhattak újra a pilóták a biztonsági autó mögött aki
csak a 13. körben távozott a pályáról.
Egy hibátlan kerékcsere véget Alonso a
16. körben veszi át a verseny vezetését. Az 5, 543 km-es pálya gyorsaságí rekordját
ebben az évben sem tudtta senki legyőzni ( best lap: 1: 34: 223 – JP Montoya
-2004) viszont 2012 leggyorsabb körét az 53. körben K. Räikkönen (1: 40:722)
tette meg. Nagyon sokat számított a boxban történő kerékcsere ideje, amit
gyakorlatílag két csapat használt ki teljes mértékben és hibátlanul nagyon jól
időzítve, a Sauber meg a Ferrari csapatai. Ez a verseny végeredményében meg is
látszott hiszen mindkét istáló pilótái dobogon végeztek.
A Sauber csapat fiatal alkalmazottja S.Pérez - Formula 1 pilótai kariere során 20 futamot magamögött tudván most elősszőr
léphetett dobogóra ( második lett). A világhállón ma már nagyon sokan írnak
arrol, hogy egy esetleges összeeskűvés zajlodott le a tegnapi versenyen
amikoris Péreznek lehetősége volt Alonsot megelőzni az 50. kőrig de mégsem tette meg (ez
majd a következő periódusban derülki, hogy mennyire is igaz vagy hamis egy imformáció).
És mivelhogy a pletykák nagyon hamar terjednek lehetséges hogy Pérez fogja
lecserélni a Ferrarinál a közeljovőben – Massát.
K. Kobayashi a 46. körben kiesik, míg M.Webber
a 48-ban összeakad N. Karthikeyannal és visszaesik a 12 helyre, emiatt csak
negyedikként végezte az év második
futamát. S Vettel bal hátsó kereke
defektet kap, vissza esik a 12-re és a maláj nagydíját pont nélkűl fejezi be! Kétségkívül
a nap meglepetése az ezüstérmes Sergio Pérez volt aki a Sepangi nagydíjon
szerzett 18 pontjával a versenysorrendben az ötödik helyet birtokolja 22
pontal!
Pontszerzők: F.Alonso -25pont, S.Pérez
-18p, L.Hamilton -15p, M.Webber -12p, K. Räikkönen -10p, B. Senna-8p, P.di
Resta - 6p, J. Vergne -4p, N.Hulkenberg -2p, M.Schumacher -1p.
A versenysorrend a második futam után: F.Alonso
-35pont, L.Hamilton -30p, J.Button -25p,
M.Webber -24p, S.Perez -22p, S.Vettel -18p, K.Raikkonen - 16p, B.Senna -8p,
K.Kobayashi -8p, P.di Resta -7p, J.Vergne -4p, D.Richiardo -2p, N.Hulkenberg –
2p, M. Schumacher -1p.
Csapat sorrend a második futam után: 1-
McLaren-Mercedes -55 pont, 2- RBR-Renault -42 p, 3- Ferrari -35p, 4- Sauber-Ferrari -30p, 5-Lotus F1-16p, 6- Force
India -Mercedes -9p, 7-Williams-Renault -8p, 8- STR Ferrari -6p, 9- Mercedes 1p
...
No comments:
Post a Comment