Az
évad hatodik futama Május 27.—én újbol Monte Carlo híres utcáin került
megrendezésre. Több csapat is fontos újjitásokat végeztek a versenyaútokon a
Monacói nagydíjra; a Williams csapat a hátsószárnyat modósította, a Ferrari
csapata a diffuzorokat, mig a Mercedeszesek a fékrendszert meg a felfüggesztést
újjitották fel. A kvalifikációkon a
legjobb időt Michael Schumacher futotta meg, de mivelhogy az előző nagydíjon (Spanyol
nagydíj) nekiment B. Sennanak emiat a FIA - 5 helyes rajtbüntetést szabott ki
rá, így csak a 6.-ról indulhatott!
M.Webber
jött ki ebből a szituációból jól hiszen ő indulhatott a pole pozicióból mert a
Q3-ban a második legjobb időt futotta. A rajtrács második helyezetére peddig N.
Rosberg került fel. A futam nagyon
optimális meteorólogiai viszonyok között kezdödttek, a levegő hömérséklete 22˚C
volt, így majdnem minden pilótának megadatott, hogy megnyerhesse azt a nagydíjat
amit mindenki nagyra éltékel. Egyrészt mert Albert herceg és Charlene hercegnő
adja át személyesen a trofeát, másrészt mert ez a pálya a nehezen megnyerő
pályák közé van sorolva. A rajtrács második sorából Hamilton és Grosjean rajtol
őket peddig a harmadik sorban Alonso és Schumacher követik.
A
verseny megkezdésekor baleset alakult ki, Grosjean összeütközött M.
Schumacherrel és emiatt letört Grosjeannak a hátsó kereke. A törmelékek miatt
beküldték a biztonsági autót és a birók jelezték, hogy az incidenst vizsgálni
fogják (végül nem született büntetés, úgy itélték, hogy versenybaleset volt). A
78 körből álló futam első 30 körében nem igazán történt semmi érdekes, kivéve
az abroncs cseréket. Sajnos mondhatom, hogy már a 60. körben járunk és igazán
csak ettől a körtől lehet a futamról beszámolot írni.
A 62. körben M. Schumacher technikai gondok
miatt kénytelen lelasítani, emiatt több pilóta is megelőzi és 3 körre rá már
kénytelen félbeszakítani a versenyt. Richiardo is a 67. körben kiesik és
tulajdonképpen ettől a pillanattól kezdődően vált érdekessé a verseny merthogy
az első 6 versenyző nagyon szoros, kompakt csoportot alkotva olykor 290 km/h
sebességel száguldottak. Senki sem tudtta volna megtippelni, hogy ki
lesz majd a nyertes. Button kocsija a 72. körben megcsuszik és kis időre rá
neki is befejeződik a futam.
A
verseny nagyrészén az éllen haladó Webber
végül szép vezetés véget megnyeri a Monacói nagydíjat és ezáltal egy olyan
szituáció alakul ki az F1 történelmében ami még nem is fordult elő soha. Nem
volt még precedens a száguldó cirkuszban, hogy hat futamot hat külömböző pilóta
nyerjen meg. Másodiknak N. Rosber majd a dobogó legalacsonyabb fokára F. Alonso álhatott.
Pontszerzők: M.Webber -25pont, N.
Rosberg -18p, F.Alonso -15p, S.Vettel -12p, L.Hamilton -10p, F.Massa -8p, P. di
Resta- 6p, N. Hulkenberg -4p, K. Räikkönen -2p, B. Senna -1p.
A versenysorrend a hatodik futam után: F.Alonso
-76pont, S.Vettel -73p, M. Webber -73p, L.Hamilton -63p, N. Rosberg - 59p, K. Räikkönen
-51p, J. Button-45p, R.Grosjean -35p, P. Malodonado -29p, S. Perez -22p, ...
Csapat sorrend a hatodik futam után: 1-
RBR-Renault -140 pont, 2- McLaren-Mercedes -108 p, 3- Ferrarit -86p, 4- Lotus-Renaul -86p, 5- Williams-Renault -61p, 6- Sauber-Ferrari
-44p, 7-Mercedes 41p , 8- Force India-Mercedes-28p, ...
No comments:
Post a Comment